جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
کار پس از تحصیل در کشور جین

اقامت پس از تحصیل در چین

هدف از تحصیل، کسب شغل یا افزایش درآمد است. می‌دانید که درس خواندن کار ساده‌ای نیست؛ مخصوصا هنگامی‌که باید آن را در کشور دیگری خواند. کشور چین، انتخاب مناسبی برای تحصیل است زیرا با هزینه مناسب، می‌توانید مدرک معتبری را از دانشگاه‌های آن دریافت کنید. قبل از شروع یادگیری، باید با شرایط اقامت پس از تحصیل در چین آشنا شوید. ما در این مطلب، راهنمای شما برای کسب اطلاعات مفید و کاربردی در این زمینه هستیم تا نیاز شما به همه دانستنی‌ها را در یک مطلب کوتاه فراهم کنیم؛ پس همراه ما تا انتهای مطلب باشید.

مشاوره مهاجرت تحصیلی
تحصیل در اقامت پس از تحصیل در چین



    مجوز اقامت پس از تحصیل در چین

    شرایط کار کردن همزمان با تحصیل در چین کمی سخت است زیرا فقط افرادی اجازه کار دارند که به زبان چینی تسلط داشته و سابقه کاری در زمینه تحصیلی داشته باشند. از سوی دیگر، فقط در مراکز و موسساتی می‌توانند به کار مشغول شوند که کارفرمای آن‌ها، اجازه استخدام افراد خارجی را داشته باشد.

    پس از تحصیل در چین، اگر قصد گرفتن اقامت داشته باشید؛ باید درخواست خود را به اداره ورود و خروج چین بدهید تا پس از بررسی خواسته شما، درصورت داشتن شرایط، مجوز اقامت برایتان صادر شود.

     

    شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل در چین

    برای گرفتن اجازه اقامت پس از تحصیل در چین، باید شرایط خاصی را داشته باشید و روش‌های مختلفی برای کسب این مجوز وجود دارد که در ادامه به‌صورت کامل آن‌ها را شرح داده‌ایم؛ اما بهتر است بدانید شرایط اقامت پس از تحصیل در چین، داشتن مجوز کار است و برای این مجوز، باید همراه با پیشنهاد کاری درخواست ویزای کاری زد بدهید. معمولا در طول هفت الی ده روز مجوز کار و اقامت برای شما صادر شده و می‌توانید مشغول به کار شوید. گاهی دولت چین شما را به کشور خود باز می‌گرداند تا در آنجا برای ویزای کار درخواست دهید. مدت زمان اقامت نیز وابسته به مدت زمان قراردادکاری است که با یک شرکت چینی دارید.

    مزایای اقامت پس از تحصیل در چین

    در این بخش از مطلب، شما را با بهترین مزایای اقامت پس از تحصیل در چین آشنا می‌کنیم تا دلایل افراد مختلف دنیا برای کار در چین را بهتر درک کنید.

    • اگر فقط مدرک زبان داشته باشید، می‌توانید در چین مشغول به کار شوید.
    • میزان درآمد در کشور چین بالا است.
    • با زندگی و کار در چین، شما فرصت آشنایی با یک فرهنگ جدید را خواهید داشت.
    • با کسب رزومه مناسب و تقویت آن، می‌توانید کار شایسته‌ای برای خود پیدا کنید.
    • چین شهرهای مختلفی با جاذبه‌های خاص دارد. محدودیتی برای مسافرت و گردش در آن وجود ندارد؛ بنابراین می‌توانید در اوقات فراغت خود، برای بازدید از شهرها و تجربه تفریحات سرگرمی‌های آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.
    • در چین نژادپرستی بسیار کم است؛ همین موضوع، امنیت نسبی را برای خارجیان این کشور ایجاد می‌کند تا با خیال راحت در آن به گشت‌وگذار و تجربه یک زندگی جدید بپردازند.
    • چین، کشوری با جمعیت بسیار زیاد است که از سراسر جهان، گردشگر و مهاجر جذب می‌کند؛ بنابراین با زندگی در این کشور، شانس معاشرت و دوستی با افراد مختلف از ملت‌های دنیا را خواهید داشت.
    • دوره‌های متعدد آموزش زبان چینی با سطوح مختلف در زمان‌های مختلف سال برگزار می‌شود و شما می‌توانید از این فرصت دردسترس برای یادگیری زبان چینی استفاده کنید.
    • اگر به فکر ارتقا مهارت شغلی خود هستید؛ در چین، دوره‌های مختلفی در سراسر سال در زمینه‌های مختلف برگزار می‌شود تا همیشه شهروندان و کارکنان این کشور، فرصت ارتقای شغلی داشته باشند.

    فرایند دریافت اقامت پس از تحصیل در چین

    برای کار در چین، باید درخواست اجازه کار و مجوز اقامت کاری دهید که پیشنیاز آن، داشتن دعوت‌نامه و پیشنهاد کاری از یک چینی یا فرد مقیم چین است. فرایند دریافت اقامت کاری پس از تحصیل در چین را می‌توان به هشت گام زیر تقسیم کرد:

    • گام اول) درخواست اجازه کار در چین: ابتدا باید درخواست داوطلبی خود برای کار را به اداره امور خارجی کارشناسان خارجی (SAFEA) ارسال کنید. درخواست بررسی شده و نوع ویزا در یکی از سه نوع، کلاس A (استعدادهای نخبه)، کلاس B (استعدادهای حرفه‌ای) و کلاس C (متفرقه) دسته‌بندی می‎شود.
    • گام دوم) درخواست ویزای زد: این ویزا برای کار کردن اجباری است و 30 روز اعتبار دارد.
    • گام سوم) ارائه درخواست خود به کنسولگری چین: شما باید درخواست خود برای مجوز کار و ویزای زد را به کسنولگری چین بدهید. معمولا 2 تا 5 روز، پذیرش آن طول می‌کشد.
    • گام چهارم) دریافت ویزا و رفتن به چین
    • گام پنجم) مدارک (گذرنامه، کپی شناسنامه، شماره صاحب‌خانه و قرارداد خانه) را در مدت 24 ساعت پس از حضور در چین، به اداره پلیس این کشور تحویل دهید.
    • گام ششم) دریافت تاییدیه پزشکی با انجام آزمایش‌های مشخص‌شده در مراکز موردتایید دولت چین است. در این گام، شما باید عکس تمام‌رخ، 600 یوان پول و گواهی‌نامه پزشکی ترجمه شده کشور خود را همراه داشته باشید.
    • گام هفتم) دریافت مجوز کار چین که معمولا 10 روز کاری طول می‌کشد.
    • گام هشتم) دریافت اقامت کاری چین؛ این مجوز به شما اجازه اقامت طولانی مدت در چین را فراهم می‌کند.

     

    مدارک مورد نیاز اقامت پس از تحصیل در چین

    در هر گام از فرایند درخواست اقامت پس از تحصیل در چین، نیازمند ارائه مدارکی هستید. شما با تهیه به موقع این مدارک، می‌توانید فرایند دریافت اقامت خود را در زمان کوتاه‌تری طی کنید.

    مدارکی که باید به اداره امور خارجی کارشناسان خارجی ارسال کنید؛ شامل موارد زیر است:

    • تکمیل فرم درخواست مجوز کار خارجی
    • گذرنامه با اعتبار زمانی حداقل 6 ماه
    • تصویر گواهی شناسایی
    • تاییدیه شغل پیشین
    • تاییدیه تحصیلات یا صلاحیت حرفه‌ای
    • تصویر قرارداد کاری یا نامه پیشنهاد کاری
    • گواهی سوابق کیفری

    پس از بررسی این مدارک، با درخواست اولیه شما موافقت شده و به مرحله بعدی فرایند هدایت می‌شوید؛ در ادامه به مدارک تکمیلی زیر نیاز خواهید داشت:

    • اصل گذرنامه
    • تایید پزشکی انجام شده در چین
    • مدارک شرکتی که در آن استخدام می‌شوید
    • فرم ثبت‌نام در اداره پلیس پس از ورود به خاک چین
    • کارت شناسایی
    • تصویر مناسب گذرنامه‌ای
    • اطلاعات محل سکونت در چین

     

    روش های اقامت پس از تحصیل در چین

    روش‌های مختلفی برای دریافت اقامت پس از تحصیل در چین وجود دارد که در ادامه هر یک را برای شما شرح داده‌ایم؛ البته شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر یا یافتن جواب سوال خود، با کارشناسان ما تماس بگیرید تا راهنمای شما در طی کردن یک مسیر مناسب باشند.

    روش کاریابی

    برای کار کردن در چین، باید ویزای زد(ویزای کار) یا ویزای آر( ویزای کار مخصوص افراد با استعداد درخشان) بگیرید. سپس از طریق اداره مدیریت و امنیت اجازه کار بگیرید.

    همان‌طور که می‌دانید، درخواست ویزای کاری و گرفتن اجازه کار، باید پیشنهاد کاری داشته باشید. سایت‌های کاریابی زیر به شما کمک می‌کنند تا شغل مناسب خود را پیدا کرده و یک پیشنهاد کار دریافت کنید:

    • Jobsitechina
    • Hiredchina
    • Chinasemester

    روش ثبت شرکت

    چین می‌خواهد به یکی از قطب‌های بزرگ اقتصادی دنیا تبدیل شود؛ برای همین، تمایل به جذب سرمایه‌گذاران دارد. شما نیز می‌توانید با تامین سرمایه و شرایط موردنیاز، اقدام به ثبت شرکت کنید و درنهایت، اقامت این کشور را به دست آورید.

    روش ازدواج

    ازدواج یکی از راه‌های اخذ اقامت دائم چین است؛ البته باید به دولت ثابت کنید که ازدواج شما قانونی و درست است؛ برای این کار، باید حداقل 5 سال از ازدواج شما گذشته باشد و در طول این زمان، 9 ماه هر سال را در چین ساکن باشید. داشتن محل اقامت ثابت با درآمد پایدار و قانونی الزامی است. از طرفی، با توجه به قانون تک همسری در چین، باید ثابت کنید که همسر دیگری ندارید.

    جالب است بدانید که محدودیت سنی 20 سال برای زن و 22 سال برای مرد در این زمینه وجود دارد.

     

     

    روش تحصیلات تکمیلی

    اگرچه تحصیل به تنهایی نمی‌تواند به شما اقامت طولانی مدت بدهد. بلکه فقط اقامت دانشجویی شما را به اندازه مدت زمان تحصیل، تمدید می‌کند و این فرصتی برای کسب مهارت و دانش تخصصی، برای پیدا کردن جاب آفر و پیشنهاد شغلی است تا پس از اتمام فرایند تحصیل، بتوانید به کمک آن، ویزا و اقامت کاری دریافت کنید.

     

    هزینه اقامت در چین

    پس از اخذ اقامت در چین، مانند یک شهروند چینی، شما نیز ساکن یکی از شهرهای این کشور می‌شوید و با هزینه زندگی و مخارج مختلف آن مواجه خواهید شد. ما در مقاله هزینه زندگی دانشجویی در چین، به بیان انواع مختلف هزینه زندگی در این کشور پرداخته‌ایم؛ اگر می‌خواهید جزئیات بیشتری از هزینه زندگی در چین بدانید، خواندن آن را به شما توصیه می‌کنیم.

     

    کار بعد از تحصیل در چین

    در هر کجای دنیا که زندگی کنید، محل اخذ مدرک تحصیلی مهم است و اعتبار دانشگاه، در برداشت دیگران از میزان تخصص و دانش شما تاثیر می‌گذارد. 13 دانشگاه از بین 300 دانشگاه برتر دنیا، در چین قرار دارد. شما با تحصیل در این مراکز، شانس قبولی و استخدام خود را افزایش می‌دهید؛ البته فراموش نکنید که سابقه کار و تجربه عملی در دنیای امروز اهمیت بالایی دارد. بیشتر شرکت‌ها تمایل دارند تا افراد متخصص و باتجربه را برای خدمت به کار بگیرند.

    فراموش نکنید که در هر کجای دنیا، شانس استخدام افراد تحصیل‌کرده دانشگاه‌های آن منطقه بیشتر است؛ بنابراین مدرک چینی شانس استخدام شما را در چین و کشورهای مشترک‌المنافع افزایش می‌دهد اما کشورهای اروپایی، تمایل بیشتری به جذب فارغ‌التحصیلان اروپایی دارند.

    جالب است بدانید که تقریبا 85 درصد از دانشجویان خارجی بعد از تحصیل در چین، جذب شرکت‌های بین‌المللی چینی می‌شوند. بیشتر این مشاغل در حوزه فروش و بازاریابی فناوری اطلاعات، خدمات مالی، مهندسی و بانکداری هستند.

    پیدا کردن کار در زمینه‌های شغلی موردنیاز چین، نسبت به بقیه مشاغل ساده‌تر است زیرا رشد و پیشرفت در آن حوزه‌ها سبب شده که جایگاه‌های شغلی زیادی برای افراد متخصص خالی باشد. از آن‌جایی‌که معمولا توان هر کشور برای تربیت افراد متخصص محدود است؛ معمولا هر کشور راهکارها و سیاست‌هایی را برای جذب نیروی متخصص موردنیاز خود از سایر کشورها درنظر گرفته و اجرا می‌کند. پس از تحصیل در چین، شما می‌توانید در این مشاغل راحت‌تر جذب شوید و کار خود را شروع کنید.

     

     

    پاسپورت چینی

    دستمزد در کشور چین

    دستمزد مشاغل مختلف در چین یکسان نیست. از آن‌جایی‌که درآمد روی کیفیت و نحوه زندگی تاثیرگذار است. هر شخصی نیم‌نگاهی به درآمد رشته تحصیلی خود پیش از شروع فرایند یادگیری خواهد داشت تا از نظر درآمدی، رضایت داشته باشد. ما برای شما جدولی را تهیه کرده‌ایم تا میزان درآمد مشاغل مختلف در چین را با یک نگاه، مقایسه کنید و برآورد مناسبی از میزان دستمزد در کشور چین داشته باشید.

    شغل

    درآمد ماهانه

    مهندس عمران

    23.178 یوان

    بیوتکنولوژیست

    18.723 یوان

    مهندس مکانیک

    25.780 یوان

    نوازنده

    19.235 یوان

    مهندس معماری

    20.016 یوان

    تکنسین مکانیک

    14.186 یوان

    مترجم

    15.996 یوان

    برنامه نویس

    27.284 یوان

    مهندس مواد

    28.218 یوان

    معلم زبان انگلیسی

    21.015 یوان

     



      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *